Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Televizním divákům vadí skrytá reklama. Není divu

24. 10. 2011 10:30:00
Lidem začíná vadit skrytá reklama. Vyplynulo to z nejrůznějších stížností, které za uplynulý rok, kdy je (ne)skrytá reklama legální, diváci odeslali Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. A i bez těchto stížností by se mohlo říct, že je tato nelibost už všeobecně známá. Jenom se o ní nemluvilo.
Ilustrační fotografie pořízená z internetu.Ilustrační fotografie pořízená z internetu.

Nedivím se jim. Taky se mi reklamy nelíbí. Myslím ty, které jaksi propagují určitý výrobek v seriálu, či filmu. Ty, které vyplňují čas mezi pořady, ignoruju.

Podle mě je tato legislativa chybná. Žili jsme před ní, určitě bychom byli schopni žít i nadále.

A co se změnilo?

V našich oblíbených seriálech se jen nevyskytují smyšlené názvy výrobků. Ano, mohou se vyskytovat nadále, ale určitá forma propagace těch skutečných je pro obě strany – propagátory i tvůrce pořadu – výhodnější.

Vždyť ty fiktivní názvy byly zajímavé – důkazem může být novácký seriál Comeback, kde se to jimi jen hemží. A na samotné herce takový počin zanechal jistý zážitek. Příkladem může být David Suchařípa, který v jednom rozhovoru podotkl, že Ordinace v růžové zahradě byla pro něj takový „matrix“.

Proč se této kreativity tvůrců zbavovat?

Že by je už přestalo bavit vymýšlet nové a nové názvy, slogany a etikety výrobků? Místo toho si domluví reklamu skutečného výrobce a na obrazovkách se objeví tak zvaný „product placement“, včetně informujícího PP na začátku pořadu. A obě strany na tom pěkně vydělají.

Dobrá. V tuto chvíli se s tím stejně nedá nic dělat. Musíme to brát jako fakt a musíme se s tím smířit.

Proč ale používají až „vykřikující“ styl reklamy? Památná scéna Ordinace v růžové zahradě 2, kde se baví Ota Jirák se Zlatou Adamovskou a mají před sebou katalog nábytku Jamall a prohlašují, že je to „krásnej nábytek“, je až přehnaná a sami tvůrci to uznávají. Taková forma reklamy přece patří do normálního reklamního bloku, při kterém si máme oddechnout, od toho tady taky je, ne? Nepatří do ledajakého seriálu, bez ohledu na jeho kvalitu!

Do takovýchto pořadů se přece hodí „nevykřikující“ reklamy: kdy propagující se výrobek slouží pouze jako rekvizita. A herec nepapouškuje nějakou hlášku, že je to „krásnej nábytek“ či že „Jamall znamená kvalitu“.

Vždyť herci nehrají v reklamě, ale v seriálu!

Autor: Petr Hrudka | pondělí 24.10.2011 10:30 | karma článku: 9.54 | přečteno: 1961x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Média

Jan Tichý

Mediální drogoví dealeři přes léto spí

Abych to zjistil, stačí mi nahlédnout do televizního programu. Připadá mi, že se jede na vlně pohodového retro stylu, když se opakují „Chalupáři“, „Vyprávěj“, „Nemocnice na kraji města“ atd.

13.7.2017 v 12:43 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 445 | Diskuse

Richard Mandelík

Prosba o správnou češtinu ve zprávách - urgence

Na můj dopis hlasatelům zde zveřejněný 10.6. neodpověděl ani jediný, což zatím nechci hodnotit. Proto jsem poslal urgenci následujícího znění:

11.7.2017 v 7:00 | Karma článku: 25.27 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Jiří Borový

Wolfenstein: The New Order

Už jsem dlouho na blog neumístil nějaká videa z hraní her. Nová hra, co jsem dohrál, je Wolfenstein: The New Order.

9.7.2017 v 8:00 | Karma článku: 5.63 | Přečteno: 230 | Diskuse

Josef Nožička

Chválit Rusko se nejenom v českých médiích nesmí…

Jak asi nejenom fotbaloví fanoušci vědí, Rusko bude hostit v příštím roce mistrovství světa ve fotbale. Generálkou na šampionát byl takzvaný Konfederační pohár FIFA.

6.7.2017 v 19:01 | Karma článku: 42.14 | Přečteno: 3038 | Diskuse

Štěpán Nadrchal

Přístup k internetbankingu z vyhledávače není chyba uživatelů

Hlavní díl viny za tuto nebezpečnou praktiku nemají uživatelé, ale tvůrci prohlížečů a jejich napojení na reklamní peníze vyhledávačů, s Google v první řadě.

23.6.2017 v 11:36 | Karma článku: 21.89 | Přečteno: 896 | Diskuse
Počet článků 93 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2039

Literární, filmový, hudební, divadelní, snad i výtvarný fanoušek s nepříliš tradičním náhledem na věci.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.