Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Televizním divákům vadí skrytá reklama. Není divu

24. 10. 2011 10:30:00
Lidem začíná vadit skrytá reklama. Vyplynulo to z nejrůznějších stížností, které za uplynulý rok, kdy je (ne)skrytá reklama legální, diváci odeslali Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. A i bez těchto stížností by se mohlo říct, že je tato nelibost už všeobecně známá. Jenom se o ní nemluvilo.
Ilustrační fotografie pořízená z internetu.Ilustrační fotografie pořízená z internetu.

Nedivím se jim. Taky se mi reklamy nelíbí. Myslím ty, které jaksi propagují určitý výrobek v seriálu, či filmu. Ty, které vyplňují čas mezi pořady, ignoruju.

Podle mě je tato legislativa chybná. Žili jsme před ní, určitě bychom byli schopni žít i nadále.

A co se změnilo?

V našich oblíbených seriálech se jen nevyskytují smyšlené názvy výrobků. Ano, mohou se vyskytovat nadále, ale určitá forma propagace těch skutečných je pro obě strany – propagátory i tvůrce pořadu – výhodnější.

Vždyť ty fiktivní názvy byly zajímavé – důkazem může být novácký seriál Comeback, kde se to jimi jen hemží. A na samotné herce takový počin zanechal jistý zážitek. Příkladem může být David Suchařípa, který v jednom rozhovoru podotkl, že Ordinace v růžové zahradě byla pro něj takový „matrix“.

Proč se této kreativity tvůrců zbavovat?

Že by je už přestalo bavit vymýšlet nové a nové názvy, slogany a etikety výrobků? Místo toho si domluví reklamu skutečného výrobce a na obrazovkách se objeví tak zvaný „product placement“, včetně informujícího PP na začátku pořadu. A obě strany na tom pěkně vydělají.

Dobrá. V tuto chvíli se s tím stejně nedá nic dělat. Musíme to brát jako fakt a musíme se s tím smířit.

Proč ale používají až „vykřikující“ styl reklamy? Památná scéna Ordinace v růžové zahradě 2, kde se baví Ota Jirák se Zlatou Adamovskou a mají před sebou katalog nábytku Jamall a prohlašují, že je to „krásnej nábytek“, je až přehnaná a sami tvůrci to uznávají. Taková forma reklamy přece patří do normálního reklamního bloku, při kterém si máme oddechnout, od toho tady taky je, ne? Nepatří do ledajakého seriálu, bez ohledu na jeho kvalitu!

Do takovýchto pořadů se přece hodí „nevykřikující“ reklamy: kdy propagující se výrobek slouží pouze jako rekvizita. A herec nepapouškuje nějakou hlášku, že je to „krásnej nábytek“ či že „Jamall znamená kvalitu“.

Vždyť herci nehrají v reklamě, ale v seriálu!

Autor: Petr Hrudka | pondělí 24.10.2011 10:30 | karma článku: 9.54 | přečteno: 1963x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Média

Lukáš Moudrý

Nenávist na internetu

Žijeme v době, kde už není místo pro nevulgární rozhovory? Kde se oháníme jen demagogií, lhaním a agresí? Pevně věřím tomu, že ne a že stačí podívat se kriticky do našich niter.

23.9.2017 v 8:09 | Karma článku: 13.83 | Přečteno: 577 | Diskuse

Michal Lendvorsky

Najsledovanejšie videa zo sveta

Vysoko sledované videa zo sveta. Niektoré staré, niektoré novšie. Iné zase hlúpe alebo dojímavé. Viac v nasledujúcom článku.

21.9.2017 v 8:00 | Karma článku: 3.36 | Přečteno: 98 | Diskuse

Petr Karas

Víte to vy?

Je výborné, že slavný válečný román o osudech dobrého vojáka Švejka se mi někde ztratil. Alespoň nemusím hledat, na které stránce a ve kterém díle románu se o tom psalo: ušetřím tedy mnoho času.

20.9.2017 v 15:20 | Karma článku: 9.95 | Přečteno: 297 | Diskuse

Jan Bartoň

Zaorálek myslel na Trockého

Nehoda ministra Lubomíra Zaorálka je mimo jiné doplněná rozhovorem na novinky.cz. V něm se Zaorálek přiznává, že po zranění hlavy myslel na Trockého.

18.9.2017 v 9:04 | Karma článku: 25.60 | Přečteno: 973 | Diskuse

Adam Mikulášek

Uklízíte v ČT? Žádná politická vyjádření ani na soukromém Facebooku!

Vedení ČT nakázalo všem zaměstnancům tohoto média, aby se zdrželi vyjadřování svých politických postojů před volbami, v rámci „nezávislosti“. Jenže nikoli jen z pozice pracovníků ČT, ale i jako soukromým osobám.

15.9.2017 v 15:45 | Karma článku: 32.24 | Přečteno: 861 | Diskuse
Počet článků 93 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2040

Literární, filmový, hudební, divadelní, snad i výtvarný fanoušek s nepříliš tradičním náhledem na věci.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.