Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Počasí si nevybereš!

Po své dnešní ukrutné cestě z nádraží domů si toto konstatování budu pamatovat pěkně dlouho. A pěkně dlouho s ním budu souhlasit, protože to, co mě a moji spolužačku přepadlo cestou domů, je od počasí, které má pěkně táhnout na jaro, opravdu nefér.

Psí pocasíInternet

Začalo to už od té chvíle, kdy jsme společně čekali na nástupišti a nervózně jsme očekávali, kdy už konečně ten náš vlak přijede. V té chvíli začalo totiž mírně sněžit. Bylo zajímavé, že cesta vlakem byla celkem příjemná. Venku bylo hezky, svítilo sluníčko a nikde ani stopy po tom, co nás má čekat, jakmile vystoupíme.

Už od vystoupení z rychlíku (mimochodem, při cestě jsem vtipně a ironicky konstatoval, že se vagón rozpadá, protože ty pazvuky, co vydával byly opravdu nepochopitelné) už vše nebylo, tak, jak by se zprvu zdálo. Pravda, začalo trochu krápat, to se dalo celkem vydržet a nic jsme proti tomu neměli, ale jakmile jsme už šli cestou z nádražní haly – počasí bylo opravdu nepředstavitelné!

Nejdřív nás přepadl celkem silný vítr, který si s námi a s naší výdrží hrál do doby, kdy jsme se rozloučili a spolužačka šla domů a já svou cestou. Aby toho nebylo málo, tak se k větru přidal i celkem silný deštík, který nás bombardoval kamkoli se dalo. A když se na několik chvílí vítr i déšť uklidnily, přišlo na řadu sněžení. Opravdu nádherné počasí v březnu, v době, kdy už dávno mělo přijít na řadu jaro…

Ta naše cesta byla opravdu nepředstavitelná a nekonečná. Věřte mi! Pocit, že do Vás skoro ze všech stran, spíše z té levé, štiplavě šijí dešťové kapky spojené se sněhem, je opravdu nepříjemný. K tomu silný vítr, který podporoval náš pocit, že si nás silně podávají kroupy. Opravdu pěkná kombinace.

Proto jsme se už od chvíle, kdy to na nás přišlo, snažili, abychom se dostali co nejdřív do svých domečků, přičemž mě kamarádka celkem litovala, že do svého příbytku to mám ještě pěkný kus cesty.

No, jakmile toto psí počasí pomalu přestávalo a zklidňovalo se, náhle mě ovšem přepadl zas pocit, že mé levé ucho není příliš oukej. Už od dětství jsem totiž na uši celkem citlivý. Jako malé dítko jsem prožíval nejrůznější záněty středního ucha, takže jsem se modlil, aby mě toto nešťastné a nepříjemné onemocnění opět nepřistihlo. Nechtěl bych totiž prožít onu bolest, kdy mi pan doktor na lékařském oddělení ušní-nosní-krční píchal pěkně obrovskou jehlu do ucha, aby mi propíchl ušní bubínek, a tím mě zbavil ukrutné a nepřestávající bolesti. Ačkoli mi zas přivedl bolest po propíchnutí, protože píchání do ucha není moc příjemné a nikomu z Vás jej nepřeju.

Z těchto různých představ a obav jsem se snažil, abych se dostal co nejdřív do svého domku a zamezil svému případnému onemocnění.

Ve chvíli, kdy jsem překročil náš domovní práh, jsem byl rád, že už jsem doma a v teple rodinného krbu a že mě před dešťovými kapkami a silný větrem chrání střecha nad hlavou. Hned jsem se usušil, zapnul si počítač a připojil se k internetu, abych mohl zapracovat na tomto fejetonu. Jako společnost jsem měl čerstvé Caro, zředěné mlékem a ochucené svými oblíbenými dvěmi lžičkami cukru, a příjemná, ač vážná, hudba z díla hudebního génia z 18. století Wolfganga Amadea Mozarta. Jako pokrm jsem si připravil své oblíbené Zlaté oplatky (s nugátovou příchutí), ač jsou určené jako příloha „k čaji a kávě“.

V těchto chvílích se jen s úsměvem (jinak to nejde) mohu vzpomínat na tu zajímavou, ač nepříjemnou, cestu, při které nám dělalo společnost psí počasí.

Autor: Petr Hrudka | úterý 24.3.2009 18:10 | karma článku: 10,54 | přečteno: 1413x
  • Další články autora

Petr Hrudka

Letní seznámení na baru

Vešel do dveří. Ještě nenastala pozdní doba, která by se už schylovala k brzkému ránu, takže ho v klubu nečekali přehnaně podnapilí zákazníci, kteří by byli duchem nejspíš už někde jinde, čímž by svým expresivnějším chováním obtěžovali další přítomné, co by o to vůbec nestáli. Smiřoval se tak s tím, že se pravděpodobně nedočká nejrůznějších chvil, kdy by od těchto individuí zachraňoval bezradné slečny, které by o podobné konverzace vůbec nestály. Na okamžik toho ale zalitoval.

12.7.2014 v 15:30 | Karma: 7,45 | Přečteno: 465x | Diskuse| Letní povídka

Petr Hrudka

Den splněných přání

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Je sedm hodin ráno a já už vstávám. Neobvyklé. Normálně vstávám tak po deváté. Občas i později. Nemám s tím problém. Hlavně po nějaké párty. Ale na dnešek jsem si budík nastavil na sedmou. Když mě ten den něco čeká, nemám problém vstát dřív. Dneska je totiž významný den. Den, na který jsem čekal už dobrých pár let. Den, na který snad nikdy nezapomenu. Den, který jsem si vždycky přál, že ho jednou prožiju. Den, kdy konečně uvidím moře, na vlastní oči.

27.7.2013 v 15:30 | Karma: 9,78 | Přečteno: 361x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Hrudka

Česko a Slovensko (ne)mají talent. Vyhrál cizinec

Včera večer si všichni televizní diváci mohli oddychnout. Další ročník talentové soutěže je pryč. Ale, jak už to tak většinou bývá, za sebou nakonec nechá hořký zážitek, o který se postaral ne jen absolutní vítěz (ne vlastní vinou), ale i celý štáb.

28.11.2011 v 16:37 | Karma: 10,26 | Přečteno: 1766x | Diskuse| Kultura

Petr Hrudka

Televizním divákům vadí skrytá reklama. Není divu

Lidem začíná vadit skrytá reklama. Vyplynulo to z nejrůznějších stížností, které za uplynulý rok, kdy je (ne)skrytá reklama legální, diváci odeslali Radě pro rozhlasové a televizní vysílání. A i bez těchto stížností by se mohlo říct, že je tato nelibost už všeobecně známá. Jenom se o ní nemluvilo.

24.10.2011 v 10:30 | Karma: 9,94 | Přečteno: 1969x | Diskuse| Média

Petr Hrudka

Máme „z veřejného zájmu“ právo vědět, že…

Média informovala o závažné nemoci známé herečky. Nám v tuto chvíli nezbývá nic jiného, než na herečku myslet a politovat ji. Takové onemocnění si jistě nikdo z nás nepřeje. Je ovšem „z veřejného zájmu“ nutné informovat o takových skutečnostech, které záhy hraničí s lékařským tajemstvím? Vždyť jde o tak intimní věc.

1.9.2011 v 15:15 | Karma: 14,60 | Přečteno: 1909x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za týden přibylo 1604 nakažených černým kašlem. Třetina jsou mladiství

29. dubna 2024  13:55

Za uplynulý týden přibylo podle údajů Státního zdravotního ústavu 1604 nakažených černým kašlem,...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  13:47

Přímý přenos Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 93
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2045x
Literární, filmový, hudební, divadelní, snad i výtvarný fanoušek s nepříliš tradičním náhledem na věci.